någonting väldigt fint kan bli någon väldigt fult väldigt snabbt!

Kärlek



ja asså vad är kärlek egentligen? för små barn är det
"får jag chans på dig" för vuxna människor  är det familj,
men för mig, för oss tonåringar då? hur är våran kärlek?
och hur ska våran kärlek vara? det är så mycket som
ska hända i tonåren, mycket bra men också mycket dåligt,
ja, det där dåliga kanske inte ska hända men det händer
ändå liksom.
många undrar säkert; kan man gilla någon man aldrig träffat?
existerar kärlek vid första ögonkastet? är det ödet att jag just
gillar honom/henne? gillar han/hon mig också? vad ska jag göra?

Några av dom här sakerna tänker jag på dagligen, och hur mycket
jag än tänker på det så verkar det som att ingen kan svara på dom,
jag har frågat många om vad jag ska ta mig till och så, men ingen
har något bra svar, och jag tror att det är det som är grejen,
ingen kan svara dig vad du ska göra, det vet man bäst själv.
kärlek är kanske en annan sak för dig än för mig.
men sen tror jag att när man själv har kommit fram till ett bra
svar på sina frågår, det är då man kan säga att man är kär,

det är min syn på det hela med kärleken, men du kanske inte tycker
så alls, eller?

puss!

Kommentarer
Postat av: maja

Hej fin blogg =)

Vad ska du göra idag då?

2010-01-07 @ 12:21:26
URL: http://lindbeergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0