.

Falsk kärlek.


falsk kärlek innefattar så otroligt många olika
saker,
falsk kärlek kan leda till olycklig kärlek som sedan leder till en massa
skit som ingen av oss vill ha med att göra.

När man är falsk mot en annan person,

det är bland det värsta man kan va,
visst det kanske fungerar ett tag, men tillslut
kommer alltid den falska sanningen fram.
hur tänker man när man säger att man älskar någon,
och sedan går bakom ryggen på den personen?
hur tänker man när man säger, "du kan lita på mig"
och sedan går man och sprider ett rykte?
jag bara undrar, hur fan tänker man?

att våga lita på någnon är inte lätt, och när man litar på
någon så gör man det oftast för att man tycker om den personen,
man kanske t.om älskar henne/honom.
du kanske berättar lite extra för den personen eftersom
du litar på den till 100%.
och att då bli sviken är inte alls roligt,
jag har faktiskt varit med om det själv..
jag föll offer för "falsk vänskap",

jag trodde jag litade på den här personen, jag trodde
iallafall att jag kunde det.
men det visade sig att det skulle jag aldrig ha gjort.
jag kanske delade med mig för mycket?
det vet jag inte, men eftersom han sa: "jag vet hur det känns,
du kan lita på mig"
så trodde jag självklart att jag kunde det,
och när jag faktiskt började tro att jag kunde prata om allt med honom
berätta vad jag tyckte och hur jag kände, ja då
sviker han något så enormt,
och det är faktiskt det jobbigaste jag varit med om, visst det kanske låter
lite knas, men det e faktiskt jobbit att bli sviken av någon man tycker mycket om.
och efter det här kommer jag alltid ha svårt att lita på folk,
och just därför kommer jag inte kunna lita på någon innan jag känner den som en bästavän.
~
jag tycker att alla ska vara försikig med det.
för falskhet finns överallt i alla
människor.

//Ntherése*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0