Den globala uppvärmningen.

idag på SO:N så fick jag äntligen förståelse för det.
nu fattar jag äntligen vad det är som händer med jorden och alla
som lever på den.

isen kommer smälta och länder kommer att komma under vatten.
vi fick se en massa bilder på hur det kan se ut inom 50 år.
typ halva florida är under vatten, det är hemskt.
men även om jag tycker att det är hemskt så kan jag ine göra något åt saken.. själv.
jag kan inte hindra det själv även fast jag så gärna vill. det går inte.


Fotot: stad under vatten.

jag klarar inte av att se isbörnarna som är beronde av isen
som nästan inte finns längre.
utan is som dom kan flyta omkring på så drunknar dom,
jag klarar inte av att se
hur dom anstränger sig för att hitta is, och när dom väl gör det,
så går den bara sönder.


Fotot: isbjörn.             Fotot: isbjörn.

Asså jag tror ingen förstår hur jobbit jag tycker att det är
att se dom här isbjörna, jag tycker det är jätte hemskt verkligen.
och jag skulle kunna göra nästan allt för att hjälpa dom och våran värld.
men jag fattar ju själv att jag inte kan göra något åt det all by my self!

puss
//Ntherése*


Kommentarer
Postat av: innm.blogg.se

Tänkte också skriva om det här, sjukt intressant och VIKTIGT!



Mår du bättre förresten?

2009-09-07 @ 18:09:12
URL: http://innm.blogg.se/
Postat av: Ntherése*

mkt viktigt!:O

och hemskt..



inte mkt bättre asså!:/

2009-09-07 @ 18:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0