fjällresan 2008

Nu börjar jag bli riktigt rädd.
Snart är det fjällvandring.. igen.

förra året:
Vi kliver av bussen, mitt ute bland ingenting, stora fjäll och kall luft.
vi börjar med en lunch så vi slipper stanna på vägen.
efter lunchen börjar vi gå uppför, uppför uppför uppför.
folk sätter sig ner och vilar medans andra bara fortsätter gå. efter 2-3 timmar ( kommer inte ihåg )
så ska vi slå upp tälten. man tar av sig sina stora jäkla väskor som är packade så dom väger ton.
vi börjar få upp tältet rätt bra och kvällen blir en bra kväll.
dag 2:
på morgonen regnar det, allt är blött.
väskor tält kläder sovsäckar, allt är blött.
vi kliver upp tar ner tälten och börjar sedan att vandra, uppför,uppför,uppför.
det regnar fortfarandeoch vi ska upp på ett stort jävla fjäll, bara för att liksom gå över det.-.-
men tillslut, efter att vi har gått över fjället, över en massa skit mark, så ska vi slå upp tälten igen.
det blåser så mycket att vi inte får upp det riktigt bra... men vi tänkte att: vi fixar det sen!
vi kunde inte laga någon mat för att det regnade så mkt så vi fick ingen eld i triangiat. jag var sjukt hungrig minns jag!
man låg inne i tältet, kalla och blöta kläder. det började blåsa ännu mer och lärare kom ut och skrek: NI FÅR INTE GÅ UT UR TÄLTEN! DET ÄR FÖR FARLIGT! STANNA INNE I TÄLTEN!

jaa.. det var verkligen det värsta jag varit med om i hela mitt liv! helt sjukt
jag vill inte åka i år igen...

// Ntherése*

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Alltså fyfanXD

tur att jag bara ska tälta 1 natt! :)

lycka till på måndag är de va ? :P

2009-08-25 @ 23:07:17
URL: http://rebeccanatfalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0